Rower elektryczny osiÄ…ga bez trudu 40km/h
Data: 09-08-2003
To już druga ewolucja e-roweru. Obecnie w ramach współpracy z firmą Baterie Przemysłowe Sp. z o. o. generalnego przedstawiciela koncernu YUASA na Polskę otrzymałem w użytkowanie wydajny akumulator żelowy wykonany w technologii AGM
UPS12-100. Akumulator ten jest w stanie dostarczyć prąd nawet na poziomie 500A.Dopiero dobre źródło zasilania pozwoliło na sprawdzenie osiągów roweru. Wg. moich obliczeń przy znamionowych obrotach silnika, rower powinien osiągać 50km/h. Dziś po całowieczornej pracy wyszedłem na testy o godzinie 2:30 w nocy. Rower pędzi jak oszalały, nijak nie ma się to do jazdy na poprzednim zużytym akumulatorze. Nie mam zainstalowanego prędkościomierza, ale mogę powiedzieć, ze jest to prędkość około 40km/h.
Druga ewolucja roweru różni się
Rower jest lżejszy o około 5kg i teraz jego masę przewiduję na 25kg
Akumulatory żelowe AGM do projektu e-roweru dostarcza firma Baterie Przemysłowe Sp. z o. o.
Przy okazji zdjęć opowiem o problemach
Inne galerie e-roweru:
Rower elektryczny w trakcie powstawania
Pierwsze jazdy po mieście
Rower elektryczny osiÄ…ga bez trudu 40km/h
Jazdy z aparatem - fotki i filmiki
Palenie gumy e-rowerem
E-rower na targach
Dyskusja o rowerze znajduje siÄ™ pod galeriÄ… tutaj
Autor galerii: Arbiter
Zobacz równie¼:
- Samochody elektryczne Renault ZE - Zero Emission Kangoo i Fluence
- Zlot pojazdów elektrycznych 2011 Żyrardów
- Pierwszy ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych 20 września 2008, Gdynia
- Naprawa kontrolera do pojazdu EV Vehicle
- Rower elektryczny 3 - dalsze losy (36V 250W)
- Elektryczny pojazd Grzegorza
- Rower elektryczny 250W - ewolucja trzecia i spalony kontroler
- Pojazd elektryczny konstrukcji Andrzeja (eAndre)
- Rower elektryczny Mułek - ewolucja druga
- NOwy sezon - nowy kontroler
- E-rower na targach
- Palenie gumy rowerem
- Jazdy z aparatem - fotki i filmiki
- Rower elektryczny jazdy po DC
- Rower elektryczny
09-08-2003
-
Mibars 2004-03-26 20:52:58.819329
Fajowy rower!!! Kiedyś myślałem, by coś takiego zrobić, ale było za dużo przeszkód... :-( Jad długo nad tym pracujesz? I co najważniejsze: Gratuluje wytrwałości (której u mnie brak) -
lord_nikon 2004-06-16 19:03:15.418134
SUPER BRYKA!!!!!!!!!
Hba biorÄ™ siÄ™ do pracy. -
kenarab 2005-03-17 14:03:26.628472
Miałem coś takiego rok temu. Inadal sie męcze z udoskonalaniem. moje chodziło na silniku od wycieraczek starej skody. Z ledwością ciągneło 20km/h. Natrafiłem na ciebie szukając tanich akumulatorów żelowych. chcę teraz odpalić swoje dzieło na silniku wyciągniętym z myjki w supermarkecie. -
kondor_ 2005-06-21 15:31:37.967922
Stary, wyczesany rowerek,mówię Ci. Tylko coś mi nie pasuje z tymi pedałami, na co one? -
bercio 2005-08-04 13:05:17.472551
extra fura. też chciałem kiedyś taka zrobić ale cos nie wyszło :-) teraz mam trajke (może niedługo zamieszcze jej zdjecie w necie) -
Romek 2005-09-30 19:39:54.160354
mam podobne akumulatory o połowe tańsze -
XSX 2006-05-06 20:10:43.078023
Część 1.
Serdeczne gratulacje.. MyÅ›lÄ™, że to jest dobry kierunek … latka lecÄ… kolana już nie te a tu pojeździć by siÄ™ chciaÅ‚o;).
Część 2.
Mam (dość oczywistą) propozycję.
Można zrealizować napęd przez jakaś przerzutkę.
W przypadku rezygnacji z jazdy „:nożnej” MozÄ… użyć do tego przedniej przerzutki.
Jeżeli koło miało by być napędzane przez osobny łańcuch, na przekładnie można by założyć chińską przerzutkę.
Część 3.
To, co na pisze nie koniecznie musi być zgodne z prawdą. Swoją edukację z dziedziny elektryki zakończyłam na Wychowaniu Technicznym w LO.
Ale pomysł jest taki.,
Można by zrezygnować z przetwornicy pod 2 warunkami.
1. Rower będzie napędzany 2 akumulatorami (identycznymi) o mniejszym napięciu (50%).
Zalety: przy mniejszych gabarytach można lepiej je rozmieścić na ramie.
Wady: nieznaczny wzrost masy (akumulatory będą ważyć więcej, mimo że sumarycznie będą miały taką samą pojemność niż ich poprzednik). Oczywiście, jeżeli zastosujemy akumulatory z założenia lżejsze (wykonane w innej technologii) nie wystąpi ten problem.
2. Musimy skonstruować specjalny przełącznik.
Idea jest taka .
Po co zmniejszać prąd w dość kosztowny (przynajmniej energetycznie) sposób, jak można pobrać go ze słabszego źródła.
Zamiast 1 akumulatora 12 V montujemy 2 akumulatory 6 V.
I tak:
Jeżeli chcemy jechać prędkością max łączymy akumulatory szeregowo.. sprawa chyba dla wszystkich jasna .. Efekt jest taki jak byśmy jechali na poprzednim (pojedynczym) akumulatorze.
jeżeli chcemy jechać z 50% prędkością bierzemy prąd z jednego akumulatora , lub co by było najlepszym rozwiązaniem z obydwu akumulatorów połączonych równolegle (co pozwoli na równe rozładowywanie obydwu akumulatorów).
Można też zafundować sobie też 3 biegi 25% 50% 100% wykorzystując 4 akumulatory. 3V. i tak dalej i tak dalej i tak dalej aż do absurdu;)
We wszystkich wypadkach całą sztuczka polega na zbudowaniu odpowiedniego przełącznika.
Pozdrawiam wszystkich spadkobierców spadkobierców A.Słodowego ;)
-
Adam 2006-05-06 22:03:00.333896
XSX - zaprszam na forum pojazdów elektrycznych forum.arbiter.pl -
viktor 2006-06-12 20:02:56.833085
poszukuje akumulatora żelowego o wartosci 12v 26-38ah.o wymiarach dl/szer/wys 170/120/167 mm.
serdecznie pozdrawiam
viktor
nabylem kiedys skuter elektr wloski,rewelacja.Dopoty bateria sie nie zuzyla. -
karol ziom 2007-04-04 16:45:09.708071
yo ale dopalacz tez taki chce bede jezdzic jak grzyb
;))) -
Max 2011-10-05 17:54:35.289723
Znalazlem na Litwie kilka fajnych stron dotyczacych czesci rowerkow elektrycznych. www.eco-led.lt
i www.elektrinis-dviratis.eu
Pisalem do nich maila po angielsku otrzemalem odpowiedz po polsku : ) Rewelacja! : )
Dodaj swój komentarz
Dodaj swoj± opiniê: