Rower elektryczny 3 - dalsze losy (36V 250W)

Data: 07-06-2006
Dalsze przeboje roweru elektrycznego. Obecna konfiguracja to silnik 24V 250W podłączony pod 36V. W/g moich obliczeń silnik rozwija moc 500W. Wzrost napiecia o połowę skutkuje wzrostem prądu o połowę oraz wzrostem obrotów o połowę.
Niestety przełożenie nadal jest za szybkie. Rower ma za mało mocy by jechać z prędkością taką przy której silnik pracuje na obrotach nominalnych. Taka prędkość to około 45kmh. Obecny silnik powinien pozwalać na osiągniecie max 40kmh.
Obliczenia:
Przełożenie 11/30 i 13/48 czyli 10,067. Silnik 2500rpm przy 36V 3750rpm. czyli 372,504rpm koła. Obwód koła 2,08m
czyli 774,809 metra/min czyli 46,49 km/h

Około północy goniłem po ulicy samochód. Jechałem 40kmh przez kilkaset metrów:)

Dodane po miesiącu:
Silnik 250W się spalił... Wstawiłem silnik 24V 300W - podłączony pod 36V.
Przełożenie 11/32 i 12/48 czyli 11,637
Wyciąga 42kmh - choć najlepiej jak jedzie 40km/h. Silnik 2750rpm przy 36V ma 4125rpm. czyli 354,473rpm koła. Koło ma obwód 2,08 m czyli 737,30metra na minutę. POwinien więc teoretycznie wyciągać 44,29 kmh - dlaczego nie rozwija - czy brakuje mu siły czy tez osiaga juz nominalne obroty - nie wiadomo
Autor galerii: Arbiter

Rower elektryczny - akumulatory 3x14Ah, ale docelowo chcę zmieścić 2x więcej *

Komutator. Przypomnijmy, że w ostatnim odcinku spalił się silnik. Postanowiłem naprawić go

Przegrzane uzwojenie. Wyczyściłem komutator papierem ściernym instalując wirnik w wiertarce. Szczeliny w komutatorze wyczyściłem cienkim nożem. Widoczne ...

Spaleniu uległy sprężynki wypychające szczotki. Płytka ebonitowa również podpalona. Nie dziwne - silnik nie miał żadnej wentylacji

Pokrywa silnika - SAN HUI. Nawierciłem otwory dla lepszej wentylacji

Szczotkotrzymacze zostały wyczyszczone, podobnie jak cała reszta silnika

Sprężynki fabryczne sie ugotowały i straciły sprężystość. Między innymi dlatego spalił się silnik gdyż pojawił się ogień okrężny na komutatorze. ... *

Najtrudniejsze było wsadzenie komutatora w szczotki - tutaj musiałem pokombinować

Wentylacja i chłodzenie silnika. Jak krótki jest blysk lampy błyskowej. Tutaj silnik kręci się z prędkoscią ponad 4000rpm. Błysk flesza uchwycił wirnik ...

Schottky Diodes SBL1040CT - Rozebrałem zasilacz komputerowy - oto jakie dobra się w nim znajdują. Diody LT 007 SBL. *

Wentylator w tunelu chłodzi teraz silnik. Odbyłem jazdy próbne i silnik nie rozgrzewa się tak bardzo

Powietrze może teraz opływać silnik. Powinno być lepiej. Sprobuje jeszcze przełozenie zmienić *

W trakcie wymiany silnika *

MY 1016 oraz MS 1020. Różne rozmiary zewnętrzne. Mocniejszy silnik niestety ma większe obroty:(. Większa obudowa sugeruje większe magnesy i większy moment ... *

Stojan silnika 300W *

Szczotkotrzymacze *

MY 1035 Silnik Andrzeja - 36V 14A 2400rpm i 350W - wymarzony silnik do roweru *

Silnik 300W po nawiertach w celu chłodzenia *

Tuning - redukcja masy *

Nawiercone otwory *

mocowanie szczotek - by eAndre - na rolkę z papieru - to działa *

Rower elektryczny w pełnej krasie - wyciąga 40kmh *

Max prędkość - choć było lekko zgórki *

Silnik Grzegorza unitemotor 36V 12,8A 2750rpm *

MY1020 Unitemotor 36V 18,3A, 2500rpm, 500W *

MY1020 Unitemotor 36V 18,3A, 2500rpm, 500W *

Akumlatory 6x 14Ah 12v *

Kontroler.From left: Brake signal, (redred) - brake, deraileur, pilot lamp, (black, black) power good, charge, akku(black, red), motor( white,blue) *
JY2430L electrobicycle controller

Zwarcie, kula ognia i opalony palec *

Szybkozłączki - gniazdo i wtyczka *

Rower elektryczny. 36V 28Ah *

Wracając z trasy jechałem przez około 7km na pełnym gazie. Spaliło się złącze - nie dziwne bo to złącze ISO od radia samochodowego *

Przejechany dystans. Akumulatory się jeszcze nie wyładowały. Predkosc jazdy non stop około 40kmh (srednia spadła, bo pierwsze 1,5km jechalem spacerowym etmpem ... *

48 km/h onboard *

Wolny nie jest ten rower *

Zobacz rwnie:

07-06-2006

Komentarze
  • leń 2007-02-12 20:04:36.089142
    jestem pełen podziwu dla konstruktora. Nigdy bym się na to nie zdobył chociaż potrafię.
  • szacuneczek 2007-03-27 14:07:48.791315
    Naprawdę podziwiam Cię. Pięknie walczysz z ta maszynką :) Te osiągi robią wrażenie. Mam tylko jedną uwagę dotyczącą bezpieczeństwa: Obręcz w tylnym kole (Vuelta DH) - to jest całkiem dobra obręcz, wytrzymała i sztywna - ale przeznaczona tylko i wyłącznie do hamulców tarczowych!!! Proszę, nie używaj do niej v-break'ów bo to się może źle skończyć - tym bardziej ze jeździsz coraz szybciej! Pomyśl o tym - to nie żarty, już raz widziałem efekty takiego zestawu i uwierz mi fajne nie były... :(
  • marzyciel 2007-04-25 22:59:39.328755
    ja proponuje zapakowac to do modelu - tu strona:http://www.geocities.com/verdrahciretop/special2.jpg
    I dopiero bedzie cacy. Bo w tym stanie to Matko Boska!
    Ale po co odkrwac "ameryke" kiedy jest tak_ tu strona:http://www.crystalyte.com/
  • jerzyk 2007-05-05 18:41:12.115222
    Witam
    ja zrobiłem rower elektryczny ale zamiast pedałów dałem zębatkę która jest napędzana silnikiem elektrycznym. Nie mogę pedałować ale mam za to przełożenia. Na silniku 280 W wjeżdżam na całkiem pokaźne górki jadę po łące z trawą po pas a na szosie zmieniam bieg i mogę gnać naprawdę szybko. Myślę tylko o zmianie silnika na większy.
  • korallgoll 2007-06-20 22:25:31.89696
    szacuneczek chyba nie ma racji ponieważ obręcz do hamulców tarczowych nadaje się do V-break'ów a odwrotnie nie.
  • Wojtall 2007-07-30 19:46:46.817785
    Witam
    Mam pytanie do konstruktora,czy przełozenie 11Z przy silniku i 55Z przy kole pociągnie taki rower?Planuje zrobić coś takiego z silnikiem nad przednim kołem.Proszę o kontakt w celu wymiany poglądów. keisoo@wp.pl
  • 7h7 2007-08-20 00:23:51.470673
    Witam
    Pozdrowienia dla konstruktora i wszystkich zaiteresowanych e-pojazdami. Aktualnie buduje e-skuter i chętnie wymienie się doświadczeniami z bardziej zawansowanymi w tym temacie a w szczególności z konstruktorem prezentowanego roweru (warszawa). proszę o kontakt lesszek@op.pl
    pozdrawiam
  • gienek 2008-05-15 21:56:02.383968
    LUDZIE POMOCY WIE KTOS MOŻE JAK ZROBIC RESOR GÓRNY ELIPSOWATEGO GŁOŚNIKA PROSZE O ODPOWIEDŹ W TYCH KOMENTARZACH.
  • tog 2008-08-05 12:43:43.922002
    a pali to gume?
  • jezdziec 2008-09-17 10:05:23.592276
    A w Biedronce mieli takie rowery po 499zl i nawigacja MapaMap i jakos nie bylo chetnych.
  • Mariusz_3D 2008-10-12 15:05:39.142748
    ja tesz planuje zrobic taki rower ale 500w\24v
  • super 2008-11-25 16:48:26.028017
    jak podłoczyć trzeci akumulator do silnika 250 watt jak są kable tylko pod twa czekam pomóżcie???????????????
  • piter 2008-11-25 16:51:19.130728
    jak zainstalować trzeci akumulator jak są kable tylko pod dwa akumulatory???????????????.do silnika 250 watt 24v????????
  • luunatic 2009-01-28 20:42:48.203605
    Słyszałeś może kiedyś o równoległym i szeregowym łączeniu aku? Jak łączysz szeregowo, to napięcie jest sumą napięcia wszystkich trzech aku, czyli 36 V, czyli przewoltujesz silnik jak autor roweru, co da mu większą moc, ale wiąże się też z ryzykiem. Łączenie szeregowe, czyli coś takiego: [URL=http://img441.imageshack.us/my.php?image=silnikakuyz2.jpg][IMG]http://img441.imageshack.us/img441/8709/silnikakuyz2.th.jpg[/IMG][/URL]
  • luunatic 2009-01-28 20:43:49.211582
    ahh... http://img441.imageshack.us/my.php?image=silnikakuyz2.jpg
  • Leszken 2011-04-18 07:54:40.272304
    A czy zamiast tych alu żelowych można użyć ogniw z alu laptopowych (6,3V 1,2Ah)? O takie wszak coraz łatwiej na szrotach.
  • mtz39 2012-03-18 17:13:38.383773
    Przy szeregowym połączeniu trzech akumulatorów żelowych 12v 12ah pracujących z silnikiem 350w, następuje ciągłe i ustawiczne zużycie akumulatora który ostatni w szeregu wyprowadza prąd na silnik. Wszystko to siedzi w fabrycznym quadzie elektrycznym dla dzieci. Ostatni akumulator jakiej marki by nie wsadził wytrzymuje jakieś 20-40 ładowań i pada, Co prawda po naładowaniu wszystkie pokazują równy poziom na mierniku. Po krótkiej jeżdzie ten zdający prąd pokazuje już o 2-3v mniej niż pozostałe i cały pojazd ledwo się toczy. W instalacji nic nie było zmieniane. Czy ktoś, może nawet sam konstruktor roweru z czymś takim się spotkał? Szukałem po różnych forach i nic, a cholera już mnie bierze, bo tak można w nieskończoność wymieniać te akumulatory.
  • Arbiter 2012-03-18 18:03:41.822247
    Przy szeregowym podłączeniu przez każdy akumulator płynie taki sam prąd, wieć nie można powiedzieć, że "jeden zdaje prąd". Ogólnie dziwna akcja. Może do jednego z akumulatorów są podłączone jakieś inne odbiorniki prądu i zarzynają go na postoju?
  • mtz39 2012-03-18 18:48:43.230236
    Właśnie nie ma innych odbiorników. Co ciekawe tamte dwa wytrzymują mniej więcej zakładane przez producenta cykle ładowań, ale wystarczy że zamienię je miejscami i znowu sytuacja się powtarza, pada ten zasilający silnik. Właśnie gdzieś spotkałem się z opinią że przez niego płynie prąd tych 24v + z tamtych i będzie padał, ale skoro piszesz że to niemożliwe to sam nie wiem jaka przyczyna. W motorku na 24v silnik 250w chodzą już 2 sezony i jeszcze jako tako dlatego dziwi mnie to zjawisko w quadzie. Zabawka daje dużo radości, przy wszystkich sprawnych akumulatorach jedzie bez problemu 6km spacer po drogach gruntowych że ciężko rowerem za nim nadążyć. Naprawdę chciałbym dociec przyczyny i ją wyeliminować.
  • Arbiter 2012-03-18 20:00:05.854812
    W obwodzie szeregowym prąd jest zawsze taki sam w kazdym jego miejscu -wynika to z praw fizyki. NIe wiem co może być przyczyną problemów o których piszesz. Zapytaj może na forum pojazdów elektrycznych: forum.arbiter.pl
  • mtz39 2012-03-20 17:42:44.48172
    Prawdopodobnie będę musiał zakupić 3 nowe akumulatory najlepiej od jednego producenta i wtedy zobaczę. Cały czas dokładałem nowy o takich samych parametrach co tamte w miejcse wypalonego. Wyczytałem że różnica używane-nowe może powodować to zjawisko w szeregowym połączeniu.
  • drezyniarze.pl 2015-02-16 08:54:54.88713
    No całkiem niezła zabawa! Podoba nam się.:-)
    My budujemy drezynę elektryczną i kolejkę ogrodową z przekładnią elektryczną (jak w prawdziwej lokomotywie). Zapraszam do zabawy. Jesteśmy otwarci na przyłączenie się do nas. Warszatat w Wawie na Targówku. Kontakt na stronie: drezyniarze.pl. Pozdrawiamy
    P.S. W temacie roweru: polecamy akumulatory 18650 z demobliu baterii do laptopów. Są bardziej wydajne, niż inne (jedno ogniwo: 4V).
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini:

Nick:

Tre:

Przeszukaj serwis