Rower elektryczny jazdy po DC

Data: 26-07-2003
Pierwsza poważna jazda próbna moim ekologicznym rowerem elektrycznym. Jazda odbyła się poprzez Krakowskie Przedmieście, potem pod kolumną Zygmunta, następnie powrót na Bankowy i dalej Krtólewską pod Pomnik NŻ. Niestety z prądem było coraz gorzej -akumulator ma już dosyć Napęd roweru jest już zrealizowany w sposób docelowy, natomiast systemy baterii będą wymienione. Aktualnie podczas jazdy był wykorzystywany akumulator ołowiowy o pojemności 32Ah, jednak jest on na tyle zużyty, że spodziewam sie po nim pojemności ok 8Ah. W związku z tym akumulator nie dysponuje odpowiednim prądem, a po jego obciążeniu silnikiem napięcie spada do nawet 8 czy 6 V.Im dłużej się jedzie ,tym gorzej.
Jazdy próbne były na dystansie ok 5km i wielka szkoda, że nie zdążyłem ze skończeniem składania roweru 2 godziny wcześniej. Wówczas to załapałbym się na Masę Krytyczną która się od 18 zaczynała na Placu Zamkowym
Rower jednak dysponuje mniejszą mocą niż się spodziewałem. Domyślam się ze jest to kwestia zbyt małego prądu zasilania. Zobaczymy, jak się poprawi sytuacja gdy wymienię akumulatory na żelowe wykonate w technologii AGM. Aktualnie jestem na etapie rozmów z firmami które być może zasponsorują akumulator. Mowa o firmach Centra Poznań która nakierowała mnie na Warszawską firmę "Autokompleks" oraz o firmie Baterie Przemysłowe Sp. z o. o.
W obydwu firmach trafiłem na kompetentnych ludzi, którzy zechcieli pomóc. Jeszcze nie wiem, z której firmy pozyskam akumulator. Chcę uzyskać pojemność ok 34 Ah z dwóch akumulatorów podłączonych równolegle. Chcę aby główny akumulator był zamknięty w trójkącie ramy , a być może drugi będzie na bagażniku.

Rower dysponuje dwoma przełożeniami i są one zrealizowane poprzez wprowadzenie ogranicznika mocy. Ogranicznik ten w bliżej nieznany sposób zmniejsza napięcie do 6V. Drugi bieg to proste podłączenie akumulatora do silnika. Prąd jest załączany poprzez 2 równolegle połączone przekaźniki o prądzie 40A każdy. Na kierownicy posiadam dwa przełączniki do sterowania napędem.

Podczas jazdy grzał się akumulator i przy jezdzie na biegu wolniejszym również kontroler mocy. Silnik też się nieco rozgrzewał a jakość jazdy spadała wraz z rozłedowywaniem akumulatora.

Aby poznać całą historię mojego roweru można obejrzeć poprzednią galerię Dostępnych jest kilka filmików - są one skompresowane divxem a ich rozmiar jest ok 1 do 9 MB.


Krótkie filmiki z jazd testowych (od 1 do okolo 8 MB). Kliknij w obrazek aby pobrac film. Filmy w formacie DivX 4.12

kliknij aby obejrzeć filmik
kliknij aby obejrzeć filmik kliknij aby obejrzeć filmik
kliknij aby obejrzeć filmik kliknij aby obejrzeć filmik
kliknij aby obejrzeć filmik kliknij aby obejrzeć filmik
kliknij aby obejrzeć filmik




Akumulatory żelowe AGM do projektu e-roweru dostarcza firma "Baterie Przemysłowe Sp. z o. o."
Baterie przemysłowe



Inne galerie e-roweru:
Rower elektryczny w trakcie powstawania
Pierwsze jazdy po mieście
Rower elektryczny osiąga bez trudu 40km/h
Jazdy z aparatem - fotki i filmiki
Palenie gumy e-rowerem
E-rower na targach

Dyskusja o rowerze znajduje się pod galerią tutaj
Autor galerii: Arbiter

Zdjcie 1

Zdjcie 2

Zdjcie 3

Zdjcie 4

Zdjcie 5 *

Zdjcie 6 *

Zdjcie 7

Zdjcie 8 *

Odpalanie kuchenki gazowej z wykorzystaniem iskry elektrycznej. Zasilanie - rower. NIestety nie mailem ognia, a obiad zrobić trzeba było *

Zdjcie 10

Zobacz rwnie:

26-07-2003

Komentarze
  • cd18 2004-10-12 17:10:39.497435
    Ciekawa maszyna, przydaly by sie jakies stopki pod nogi, bo jak sie tak w gorze trzyma nogi to rower bedzie malo stabilny na ostrych zakretach branych z wieksza predkoscia. Co wy na to?
  • maciek 2004-12-04 13:48:25.228775
    właśnie składam coś podobnego ... poszukuje schematu prostego regularora napięcia z porządnym opisem ( nie jestem dobry w elektronice )
  • pawel 20 2005-02-01 19:12:22.426753
    Jak jest przymocowany akumlator? Przyklejony czy przykrecony? Skladam pdobny pojazd i nie wiem jak akumlator przymocować?
  • konradello 2005-08-04 15:05:59.047476
    Gratuluję pomysłu a jeszcze bardziej wytrwałości w jego realizacji! Tak trzymaj! Potrzeba ludzi, którzy nie boją się realizowania swoich marzeń, nawet gdy inni na nas krzywo patrzą... Pozdrawiam!
  • mihoo 2005-08-13 13:31:36.836826
    Proponuję do tego urządzenia zamontować porządne dynamo (albo jakąś inną prądnicę od malucha na przykład:) i będzie perpetum-mobile. Akumulatorek będzie się ładował podczas jazdy. A nadwyżkę energii zawsze można opchnąć elektrowni. Tego jeszcze nie było - jeździsz i jeszcze na tym zarabiasz :)
  • BigZbig 2007-01-12 04:01:57.240988
    mihoo - propozycja spóźniona. Przecież tam już jest dynamo - ta maszyna elektryczna działa w 2 strony. Potrzebny jest tylko odpowiedni regulator - sterownik, który odzyskiwaną energię zawróci do aku.
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini:

Nick:

Tre:

Przeszukaj serwis